-
Hvordan sletter jeg min konto tilknyttet appen?
Du kan slette brukeren din i appen ved å gå til Min side, velg Appinfo og deretter Avslutt appkontoen.
Har du allerede slettet appen, må du kontakte vårt kundesenter.
NB! Sletting av konto i app avslutter ikke ditt kundeforhold hos oss.
-
Jeg får ikke logget inn i appen
Får du feilmeldingen "Brukeren eksisterer ikke" når du prøver å logge inn i appen?
Da kan det enten være at
- Strømavtalen tilhører en annen person eller en bedrift med organisasjonsnummer
- Vi har registrert et annet mobilnummer enn det du prøver å logge inn med
- Feil mobilnummer er tastet inn. Kanskje mangler det et siffer?
-
Hvordan blir prognosene utarbeidet?
Gjennom avanserte algoriter (maskinlæring) bearbeider vi dine historiske forbruksdata med andre data som blant annet vær og vind. På den måten kan vi gi deg prognoser på forbruk.
-
Hvordan kan appen vite hva forbruket jeg har i huset mitt koster nå?
Gjennom den informasjonen vi har om ditt tidligere forbruk, samt den informasjonen du har lagt inn om huset ditt, kan appen utarbeide detaljerte estimat gjennom god maskinlæring. Estimat i forhold til både forbruk, kostnad og klimaavtrykk.
-
Kan flere logge seg inn i appen samtidig?
Ja, flere kan laste ned og logge seg inn i appen, men det er kun det mobilnummeret som er registrert på strømavtalen hos oss, som kan brukes til innlogging. En engangskode blir sendt til det registrerte mobilnummeret, og varer i inntil 30 dager. Vi jobber med å få lagt til muligheten for å få lagt til flere mobilnummer.
-
Jeg finner ikke mine bedriftsavtaler i appen
Du kan foreløpig kun se privatavtalene dine i appen.
-
Jeg har utenlandsk telefonnummer - fungerer appen?
Ja, du kan logge inn med utenlandsk mobilnummer. Bare husk å legge inn landkode med "+" foran.
-
Hvordan blir prisen under prognose/strømkostnad regnet ut?
Det er spotpris fra NordPool per time inkl. ditt påslag + mva og elsertifikat.
-
Får jeg opp alle strømavtalene mine i appen?
Ja, alle dine privatavtaler i Eidefoss vil du se i appen. Du vil få opp en nedtrekksmeny når du logger inn i appen, her velger du det anlegget du vil se informasjon om.
Når du er innlogget i appen kan du bytte mellom bostedene dine ved å trykke på adressen oppe til venstre. -
Hvordan logger jeg inn i appen?
Du logger enkelt inn i appen med mobilnummeret du har registrert hos oss. Klikk på "Logg inn" og legg inn ditt mobilnummer. Du vil deretter få tilsendt en kode på SMS som du bruker for å logge inn.